Jak zgubić brzuch u mężczyzny: schudnąć, spalić tłuszcz i pozbyć się problemu? Facet kontra otyłość brzuszna

jak zgubić brzuch u mężczyzny

Otyłość brzuszna to problem wielu mężczyzn. Tkanka tłuszczowa gromadzi się głównie na brzuchu, a pozostałe części ciała są relatywnie szczupłe. Sylwetka sprawia wrażenie nieproporcjonalnej oraz zaniedbanej. Zbędne kilogramy wpływają jednak nie tylko na wygląd zewnętrzny, ale również funkcjonowanie narządów wewnętrznych. Dla organizmu są one sporym obciążeniem, co niesie za sobą wiele niepokojących zmian.

Jak zrzucić brzuch piwny? Z całą pewnością odstawienie napojów alkoholowych nie wystarczy. Wbrew pozorom to nie piwo odpowiada za nadmierne odkładanie się tłuszczu na brzuchu. Oczywiście jego nadmiar nie wpływa dobrze na sylwetkę, jednak otyłość jest spowodowana połączeniem wielu różnych czynników.

Podstawą jest właściwie dopasowana dieta dla mężczyzn na zgubienie brzucha. Tylko zmiana trybu życia przyniesie satysfakcjonujące efekty. Warto wspomnieć, że otyłość stwarza duże ryzyko pojawienia się groźnych chorób serca.

Dlaczego mężczyźni narażeni są na otyłość brzuszną?

Wiele osób zastanawia się, dlaczego to właśnie mężczyźni są bardziej narażeni na wystąpienie otyłości brzusznej. Odpowiada za to głównie gospodarka hormonalna. Spadek testosteronu we krwi sprzyja gromadzeniu się tłuszczu w trzewiach.

Do zmian hormonalnych dochodzi najczęściej na skutek nieprawidłowej diety. Błędem jest również brak aktywności fizycznej. Zwykle bywa tak, że mężczyźni dojrzali nie dbają o odpowiednią dawkę ruchu. Otyłość brzuszna relatywnie rzadko pojawia się u młodych osób – wynika to z faktu, że do 25 roku życia odnotowuje się najwyższe stężenie testosteronu we krwi.

Jak zgubić brzuch u mężczyzny? Przede wszystkim należy wyeliminować z codziennego menu wysokokaloryczne potrawy, piwo, słodycze, czy też żywność mocno przetworzoną. Nie ma innego sposobu na to, aby zmniejszyć obwód opisywanej części ciała. Na rynku znajdziemy wiele suplementów wspomagających odchudzenie dla mężczyzn, jednak nie działają one w przypadku, gdy nie przestrzegamy zasad zdrowego stylu życia.

Podsumowując: otyłość brzuszna u mężczyzn jest spowodowana:

  •  zbyt małą aktywności fizyczną,
  • niewłaściwą dietą,
  • spożywaniem zbyt duże ilości potraw sprzyjających odkładaniu się tkanki tłuszczowej (np. piwa, tłustych mięs, słodyczy),
  • spadkiem stężenia testosteronu we krwi.

Czy brzuch piwny jest groźny?

czy brzuch piwny jest groźny

Niektórym mężczyznom brzuch piwny po prostu nie przeszkadza. Zwykle nie przywiązują oni zbyt dużej wagi do swojego wyglądu oraz dobrze czują się we własnej skórze. Ponadto nie odnotowali żadnych negatywnych zmian spowodowanych nadwagą.

Oczywiście takie myślenie jest błędne. Należy mieć świadomość, że otyłość nie zawsze jest uciążliwa na co dzień. Wywołuje ona jednak prawdziwe spustoszenie w organizmie. To właśnie dlatego należy zrobić wszystko, aby ją wyeliminować.

Do skutków otyłości brzusznej można zaliczyć m.in.:

  • cukrzycę typu drugiego,
  • choroby stawów,
  • bóle mięśni i kości,
  • problemy z kręgosłupem,
  • wzrost ciśnienia tętniczego,
  • wzrost poziomu cholesterolu,
  • miażdżycę,
  • choroby serca,
  • zawał,
  • udar.

Właśnie dlatego warto dowiedzieć się,   jak zgubić brzuch u faceta.   Należy zaznaczyć, że na zmiany nigdy nie jest za późno. Proces odchudzania można rozpocząć nawet po 60 roku życia – wszystko zależy od chęci oraz silnej woli.

Ile powinien wynosić obwód talii u mężczyzny?

jaki obwód talii u mężczyzny?
Wystający brzuch u mężczyzny nigdy nie prezentuje się zbyt atrakcyjnie. Dla niektórych panów jest on źródłem wielkim kompleksów. Należy zaznaczyć, że nawet lekką nadwagę należy eliminować. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że zrzucenie kilku kilogramów jest relatywnie łatwe. Ponadto należy mieć świadomość, że nawet najmniejsza nadwaga jest pierwszym krokiem do otyłości.

Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile powinien ważyć mężczyzna. Jest to kwestia bardzo indywidualna, która zależy m.in. od wzrostu, czy też ogólnej budowy ciała. Można jednak określić, ile powinien wynosić obwód talii.

Obwód talii u mężczyzny nie powinien przekraczać 90 cm. Jeśli nasz wymiar znajduje się w przedziale 94-102 cm to znak, że najwyższa pora zainteresować się dietą. Obwód przekraczający 102 cm świadczy o otyłości brzusznej. To ostatni dzwonek na to, aby rozpocząć walkę o zdrowy organizm. Osoby, które nie wiedzą, jak pozbyć się brzucha u mężczyzn powinny skorzystać z wsparcia doświadczonych specjalistów.

Trzeba wspomnieć, że otyłość brzuszna często idzie w parzę z podwyższonym ciśnieniem tętniczym. W takiej sytuacji należy bezwzględnie zgłosić się do lekarza, który specjalizuje się w chorobach serca. Priorytetem jest utrzymanie ciśnienia tętniczego na właściwym poziomie.

Jak pozbyć się brzucha u faceta? Najważniejsze zasady

Niejedna osoba poszukuje sprawdzonych wskazówek na temat tego, jak szybko zrzucić męski brzuch. Poniżej umieszczono kilka najważniejszych zasad, dzięki którym proces eliminacji tkanki tłuszczowej stanie się łatwiejszy.

1. Osoba odchudzająca się powinna właściwie określić swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne.

Jest to podstawą do tego, aby stworzyć racjonalny jadłospis. Nieprawdą jest, że mężczyzna potrzebuje ogromnych porcji jedzenia. Jeśli prowadzi siedzący tryb życia, a jego praca ma charakter umysłowy, to zapotrzebowanie kaloryczne będzie relatywnie niskie. Trzeba również dodać, że nie można schudnąć bez ujemnego bilansu kalorycznego. Nie oznacza to jednak konieczności głodzenia się – najważniejsze jest to, aby zachować zdrowy rozsądek.

2. Przede wszystkim już na starcie należy odrzucić diety zbyt restrykcyjne.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nadwaga wróci z podwójną siłą. Efekt jojo zniechęca do kontynuowania kuracji odchudzającej. Kilka tygodni, a nawet miesięcy pracy może pójść na marne. Wynika to z faktu, że po zakończeniu wyczerpującej diety stopniowo wracamy do poprzednich nawyków żywieniowych. Właśnie dlatego waga sukcesywnie wzrasta, a efekty stosowanej diety nie są długotrwałe.

3. Prawidłowa dieta zakłada spożywanie pięciu posiłków dziennie

. Powinny one zostać przygotowane z pełnowartościowych produktów. Z pewnością należy raz na zawsze wyeliminować wszystko to, co negatywnie wpływa na sylwetkę. Oczywiście nie oznacza to, że nigdy nie będziemy mogli napić się piwa, czy zjeść batonika. Ważne jest jednak to, aby zachować zdrowy umiar. Częstotliwość spożywania posiłków ma duże znaczenie. Kolacja powinna być spożywana około 2-3 godziny przed snem.

4. Należy wystrzegać się podjadania

W momencie skrajnego głodu z pewnością nie należy sięgać po niezdrowe przekąski. Zamiast tego warto jest wybrać owoc lub warzywo. Chęć podjadania może być spowodowana przyzwyczajeniem. Często mimowolnie sięgamy po jedzenie np. podczas oglądania telewizji. Głód może jednak oznaczać, że spożywane posiłki dostarczają zbyt małej ilości energii.

5. W codziennym menu powinno znajdować się białko.

Stanowi ono budulec naszego organizmu. Nie każdy wie, że ma ono duży wpływ na kształtowanie sylwetki. Przede wszystkim wspomaga proces spalania tkanki tłuszczowej. Ponadto zmniejsza ryzyko odkładania się jej w przyszłości. Trzeba również mieć świadomość, że białko odpowiada za kształtowanie się masy mięśniowej. Jest to ważne dla tych, którzy rozpoczęli aktywność fizyczną. W wielkim uproszczeniu – optymalna ilość białka może zamienić tłuszcz w mięśnie. Jak spalić tłuszcz z brzucha u mężczyzny? Świetną opcją wydają się być domowe koktajle białkowe.

6. Nie należy zapominać, że woda jest niezbędna do prawidłowej pracy organizmu.

Bez niej nie można wyeliminować otyłości brzusznej. Prawidłowe nawodnienie organizmu to podstawa. Tylko wtedy układ pokarmowy pracuje właściwie. Zbyt wolny metabolizm uniemożliwia odchudzanie – właśnie dlatego każdego dnia należy spożywać produkty regulujące trawienie. Bardzo ważny jest błonnik.

7. W codziennej diecie nie powinny dominować tłuszcze nasycone.

Nie tylko powoduję one nadwagę, ale również zwiększają prawdopodobieństwo pojawienia się miażdżycy, czy też chorób serca. Tłuste mięsa można zastąpić np. rybami, które są fantastycznym źródłem kwasów omega-3.

8. Aktywność fizyczna jest niezbędna

. Ruch ma wielki wpływ na proces odchudzania. Każdy może znaleźć formę aktywności dla siebie – ćwiczenia w domu, treningi na siłowni, jogging, pływanie, nordic walking, jazda na rowerze, sporty zimowe, a także wiele innych.

Duży brzuch u mężczyzny – co jeść, aby pozbyć się nadwagi?

co jeść aby zgubić brzuch

Wiedząc, jak pozbyć się otyłości brzusznej u mężczyzn łatwiej jest ustalić codzienne menu. W jadłospisie warto uwzględnić przede wszystkim:

  • ryby,
  • chude mięsa,
  • nabiał i produkty mleczne,
  • owoce,
  • warzywa,
  • produkty zbożowe (pełnoziarniste),
  • tłuszcze roślinne,
  • naturalne soki,
  • koktajle wspomagające odchudzanie,
  • produkty z błonnikiem,
  • herbaty ziołowe.

Z całą pewnością należy wyeliminować m.in.:

  • piwo,
  • tłuste mięsa,
  • pełnotłuszczowy nabiał,
  • produkty na basie jasnej mąki (np. białe pieczywo),
  • używki,
  • słodycze,
  • fast-foody,
  • mrożonki i żywność mocno przetworzoną,
  • słone przekąski (np. paluszki).

Ćwiczenia na otyłość brzuszną u mężczyzn

jak ćwiczyć aby schudnąć

Brzuszki nie są dobrym pomysłem, jeśli chcemy wyeliminować otyłość brzuszną. Bez redukcji tkanki tłuszczowej ciężko jest ukształtować sylwetkę.  Przede wszystkim należy zadbać o trening kardio, który ma na celu głównie obniżenie poziomu tkanki tłuszczowej Poleca się m.in. jazdę na rowerze, czy też bieg na bieżni. Dobrą opcją wydaje się być również jogging na świeżym powietrzu.

Ćwiczenia kardio można łączyć z treningami siłowymi. Dotyczy to jednak głównie panów z nadwagą brzuszną, a nie otyłością. Nie można jednoznacznie stwierdzić, jak powinien przebiegać trening. Najlepiej, aby został on zaplanowany przez wykwalifikowaną osobę, która właściwie ocenie rzeczywiste możliwości organizmu.

Nie należy zapominać, że otyłość zmniejsza wytrzymałość organizmu. Z tego powodu o wiele łatwiej nabawić się kontuzji. Plan treningowy musi być właściwie dopasowany. Ponadto należy zwrócić uwagę na poprawność wykonywanych ćwiczeń. Technika ma duży wpływ na to, jakie rezultaty uzyskamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *